Kontakten mellom arbeidssted og den ansatte er viktig. Takket være Worksofts dynamiske kommunikasjonsløsning er dette enklere enn noen gang.

Bytte av vakter, legge ut ledige vakter slik at andre som ønsker å jobbe ekstra kan ta dem, melde behov for fri, melde inn ønske om ekstravakter – alt dette kan ordnes på PC, nettbrett eller telefon. Det er utviklet apper for både Android, iPhone og Windows telefoner.

Fordi løsningen fungerer på alle mobile flater, kan den ansatte sitte hjemme i sofaen og i fred og ro søke om fri, eller sjekke hva som er ledig, for så ev. å melde sin interesse for aktuelle vakter.

Selvsagt ligger det fortsatt en turnusplan i bunn. Men alle som har prøvd seg på bemanningsplanlegging vet at dette er dynamiske greier som gjerne endrer seg i tolvte time.

Det er jo det som skjer etter at turnusplanen er laget, som skaper mest hodebry. Vi skal ikke si at Worksofts ansattkommunikasjon fører til at denne delen av bemanningsarbeidet går av seg selv, men erfaring viser at puslespillet rundt bemanningen blir mer selvdrevent.